• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Kan de inte skriva ett skuldebrev sinsemellan så vännen kan kräva TS på pengarna om det hela skulle gå åt helvete? Är ju isf absolut bäst lösning sett till att få så bra erbjudanden som möjligt.

Finns mallar för skuldebrev online och man har två vittnen. Så det är ganska seriöst.
Det bör ju fungera. Men vad som händer vid en ev skuldsanering med regressrätten vs skuldbrev vågar jag ej svara på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det bör ju fungera. Men vad som händer vid en ev skuldsanering med regressrätten vs skuldbrev vågar jag ej svara på.
Regressrätt vet jag inte vad det är men det jag vet att privatlån ingår i en skuldsanering. Så om vännen tar ett lån och lånar ut till TS så kommer den vännen få en del av saneringens inbetalningar. Samt såklart få fortsätta betala på sitt banklån. Förhoppningsvis kan de båda göra upp efter saneringen om mellanskillnaden, så var planen när jag sökte skuldsanering och hade privatlån till kompisar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp